Gaminator. Gry online.

graj lub zgiń
Szukaj

Jesteś tutaj pierwszy raz. Bardzo nam miło. Zarejestruj się, aby zyskać dostęp do największej bazy video o grach, możliwości wrzucania swoich treści, a także do systemu podpowiadania gier – Game Connect.

Logowanie

Zamknij Wyślij uwagę
 
Ghost Recon Future Soldier - betatest

Playtest

Ghost Recon Future Soldier - betatest
dodane: 2012-05-02 13:08:25
przez: quaz quaz

Do niedawna sądziłem, że publiczne beta-testy, mniej lub bardziej zamknięte, to po prostu nowa forma wersji demo, którymi twórcy mogą zareklamować grę przy okazji testując ......

Nie znamy jeszcze daty polskiej premiery

Ghost Recon Future Soldier - betatest 0

dodany: 2012-05-02 13:08:25 |
przez: quaz quaz
Do niedawna sądziłem, że publiczne beta-testy, mniej lub bardziej zamknięte, to po prostu nowa forma wersji demo, którymi twórcy mogą zareklamować grę przy okazji testując serwery. Najpierw z błędu wyprowadziła mnie zabugowana beta Battlefield 3.
Teraz nadszedł czas na Ghost Recon: Future Soldier. Beta tej militarystycznej strzelanki z taktycznym zacięciem też ma potężne błędy. Chyba, że źle rozpoznałem gatunek gry i mamy do czynienia z horrorem pełnym bezgłowych zombiaków.
Pierwsze co uderza nas po zalogowaniu się na konto Uplay i przebyciu menu wyglądającego jakby je ktoś wykradł z ostatniego Medal of Honor to grafika. Nowy Ghost Recon wygląda... niedzisiejszo. Słabe tekstury, niezbyt szczegółowe lokacje. Grafika jest tu funkcjonalna, animacje postaci przyzwoite, ale nic ponadto. Kiedy już otrząśniemy się z tego szoku czeka nas kolejny w dziedzinie rozgrywki. Nowy Future Soldier to trzecioosobowa strzelanka i to szybka. Trochę jakby w stare Ghost Recon wstrzyknąć nieco tempa Call of Duty.
Chociaż, jak na znany z eksperymentowania na polu rozgrywki dla wielu graczy Ubisoft, przystało nie jest to po prostu strzelanka TPP z systemem osłon. Niespodziewanie pojawia się tu, znane ze Splinter Cell: Conviction, poruszanie się od osłony do osłony. Przyklejamy się do ściany, a potem, wskazując celownikiem określoną pozycję, wybieramy kolejną kryjówkę i naciskając przycisk wysyłamy do niej naszego żołnierza. O dziwo jest to naprawdę fajna mechanika, która czyni zabawę bardziej taktyczną. Chociaż w rywalizacyjnym multiplayerze tej bety sprawdza się różnie. Pewno w pełnej wersji w rozgrywce kooperacyjnej i dla pojedynczego gracza będzie naprawdę dobrze działać, ale kiedy przeciwnikiem jest żywy człowiek często klasyczne metody poruszania okazują się skuteczniejsze.
Beta pozwala przetestować dwie mapy, leśną i pustynną, w dwóch trybach. W Conflict dwie drużyny wykonują zmieniające się dynamicznie zadania typu “zhackuj terminal” albo “ochraniaj VIPa”. Sabotage to taka trochę kradzież flagi. W tym trybie próbujemy zdobyć bombę i podłożyć ją w bazie przeciwnika. Nic wymyślnego, ot, klasyka zadań w militarystycznych strzelankach.
Model strzelania jest całkiem przyzwoity i daje się wyczuć różnice między różnymi typami uzbrojenia, co jest dość istotne, bo nowy Ghost Recon podchodzi do modyfikowania spluw z powagą godną smutnych panów w garniturach pukających do Twych drzwi o drugiej w nocy. Każde narzędzie ukierunkowanego, balistycznego mordu można dosłownie rozłożyć na kawałki i wymieniać poszczególne elementy. Od kolorów i celowników poczynając, a na takich rzeczach jak spust kończąc. Poziom złożoności tej personalizacji uzbrojenia naprawdę robi wrażenie, a efekty tych, nierzadko dość subtelnych zmian, są wyczuwalne w użyciu. Twórcy naprawdę się tu postarali. Miłośnicy broni palnej powinni się tu poczuć jak w raju. W wersji na Xboxa 360 można będzie korzystać z Kinecta przy wprowadzaniu modyfikacji, ale nie miałem okazji tego sprawdzić.
Oczywiście wszystkie elementy naszych zabawek nie zostaną nam podane na tacy. Każda klasa to oddzielna postać, którą rozwijamy grając i odblokowujemy tym samym nowy sprzęt. A same klasy to klasyka - zwiadowcy ze snajperką i, uruchamiającym się podczas bezruchu, kamuflażem optycznym, inżynierowie z kamerami i detektorami ruchu, szturmowcy z cięższym karabinem oraz grubszym pancerzem i tak dalej. Co prawda klimat przypomina raczej współczesne strzelanki, ale liczne smaczki, jak choćby ten kamuflaż optyczny, pokazują, iż Future Soldier, zgodnie z nazwą, koncentruje się na sprzęcie będącym raczej domeną konfliktów przyszłości, ale też dość prawdopodobnym i realistycznym - nie napotkamy tu blasterów strzelających kolorowymi kulkami. Spodziewajcie się raczej stawania się niewidzialnym czy kierowania latającymi sondami i wypatrywania w ten sposób wrogów. Nowy Ghost Recon w ogóle mocno stawia na technologie pozyskiwania informacji o położeniu adwersarza przez co obezwładnianie i hackowanie elektroniki przeciwników jest tu na porządku dziennym.
A jak to wszystko sprawdza się w praniu? Jeśli tylko bezgłowe zombiaki z wymiarów chaosu nie próbują pożreć mojej duszy i zawiesić konsoli (tak, na zalagowanych serwerach bugi wyglądają naprawdę dziwnie, a i beta potrafi powiesić konsolę) to... jest całkiem nieźle. Rozgrywka jest dynamiczna, a interesujący model poruszania się między osłonami dodaje jej taktycznego posmaku.
Powszechne już w strzelankach respawnowanie się przy ludziach ze swojego pododdziału sprawia, że często poruszamy się w grupie i wspólne przeczesywanie terenu w pozornie zorganizowanym szyku tworzy wrażenie uczestniczenia w profesjonalniej operacji wojskowej. Samo strzelanie jest przyjemne, podkradanie się dzięki kamuflażom daje dodatkowe możliwości, a strzały w głowę są tak satysfakcjonujące jak zawsze. Nawet sposób pokazywania drogi do najbliższego celu za pomocą rozszerzonej rzeczywistości współgra z futurystyczną stylistyką i dodaje zabawie smaczku.
Dla niektórych nowy Ghost Recon może być zawodem, bo zbyt mocno przypomina zwyczajną, trzecioosobową strzelankę o rozgrywce rodem z Gears of War i stylistyce podlanego futurystycznym sosem Call of Duty, ale Ubisoft kolejny raz pokazuje jak eksperymentować z rozgrywką, aby uzyskać coś nowego. Trudno powiedzieć czy te eksperymenty oraz bogactwo sprzętu wystarczą, aby udźwignąć pełną wersję gry, ale, pomimo grafiki rodem z kompa Władysława Reymonta oraz mimo worka błędów, beta Ghost Recon: Future Soldier nastawiła mnie do tego tytułu optymistycznie.
Udanego zakradania się do wrogów i wbijania im pocisków w twarz. Game on!



Oceń materiał:

Komentarze 0
Sortuj po: Nowe | od poczatku dyskusji

brak komentarzy

Newsy

Najlepsze gry

The Elder Scrolls V: Skyrim

gatunek: RPG
Data polskiej premiery
11 listopad 2011

1. Drakensang: The River of Time RPG

Dodatek do staroszkolnego cRPG w niemieckim stylu.

2. Amnesia: The Dark Descent Przygoda

Ambitny projekt, wielkie nadzieje, zapewne kiepska sprzedaż.

3. Dead Rising 2 Akcja/Arcade

Masowa rozwałka zombiaków po raz drugi.

4. Mafia 2 Akcja/Arcade

Sequel świetnego sandboksa w gangsterskich klimatach.

5. Sid Meier's Civilization V Strategia

Piąty raz turowo podbijemy świat.

6. StarCraft II: Wings of Liberty Strategia

Powtórka z rozrywki w stylu Blizzard.

1. Dead Rising 2 Akcja/Arcade

Masowa rozwałka zombiaków po raz drugi.

2. Guitar Hero: Warriors of Rock Akcja/Arcade

Najmocniejsze muzycznie Guitar Hero w historii serii.

3. Kane & Lynch 2: Dog Days Akcja/Arcade

Psychol i ponurak powracają nadzy i skąpani we krwi.

4. Mafia 2 Akcja/Arcade

Sequel świetnego sandboksa w gangsterskich klimatach.

5. Super Street Fighter IV Akcja/Arcade

Rozszerzenie podstawowej wersji Street Fighter IV to nowi zawodnicy, areny ...

6. Tom Clancy's H.A.W.X. 2 Akcja/Arcade , Symulator

Dogfighty i epickie powietrzne batalie spod znaku kropek.

1. Demon's Souls Akcja/Arcade , RPG

Genialny klasyczny hack&slash po japońsku.

2. Guitar Hero: Warriors of Rock Akcja/Arcade

Najmocniejsze muzycznie Guitar Hero w historii serii.

3. Ratchet & Clank Future: A Crack in Time Akcja/Arcade

Kolejna odsłona zwariowanej gierki dla starych i młodych.

4. Yakuza 3 Akcja/Arcade , Przygoda

Kolejna odsłona sagi o japońskiej mafii.

5. Tom Clancy's H.A.W.X. 2 Akcja/Arcade , Symulator

Dogfighty i epickie powietrzne batalie spod znaku kropek.

6. Mafia 2 Akcja/Arcade

Sequel świetnego sandboksa w gangsterskich klimatach.

1. N.O.V.A. Akcja/Arcade

Wyobraźcie sobie Halo, ale na iPhone.

2. Dungeon Hunter Akcja/Arcade , RPG

Diablo w wersji Gameloftu.

3. Plants vs. Zombies Strategia

Tower defense z zombiakami w roli głównej.

4. Hero of Sparta II Akcja/Arcade

Druga część przygód xeroboja Kratosa.

5. Street Fighter IV Akcja/Arcade

Mobilna wersja najlepszego mordobicia ostatnich lat.

6. Spore Creatures Akcja/Arcade

Spore Creatures, takie jakie znamy z DSa.

Gaminator.tv

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka