Gaminator. Gry online.

graj lub zgiń
Szukaj

Jesteś tutaj pierwszy raz. Bardzo nam miło. Zarejestruj się, aby zyskać dostęp do największej bazy video o grach, możliwości wrzucania swoich treści, a także do systemu podpowiadania gier – Game Connect.

Logowanie

Zamknij Wyślij uwagę
 
Diablo III - betatest

Playtest

Diablo III - betatest
dodane: 2012-05-01 12:17:14
przez: Konrad787 Konrad787

Szykujcie bronie i zaklęcia ci co wkroczycie w ten świat. Zaś wszyscy pozostali - zapomnijcie o jakichkolwiek innych niusach dotyczących gier. Nie będzie Maksa, ani Spec ......

Data polskiej premiery
1 kwartał 2012

Diablo III - betatest 15

dodany: 2012-05-01 12:17:14 |
przez: Konrad787 Konrad787
Szykujcie bronie i zaklęcia ci co wkroczycie w ten świat. Zaś wszyscy pozostali - zapomnijcie o jakichkolwiek innych niusach dotyczących gier. Nie będzie Maksa, ani Spec Opsa, ani żadnej wzmianki o czymkolwiek. Może dopiero Euro zagłuszy hype jakim jest premiera Diablo III. Tak czy inaczej - jeśli ktokolwiek z fanów nie został poinformowany bądź nie dowierza to raczej już od teraz powinien wystawiać co się da (łącznie z bielizną) na portalach aukcyjnych. Wyrywać chodniki, nawiedzać osiedla wyrywając ławki, zakręcać kaloryfery i łapać dzikie koty blefując, że to najbardziej miłe stworzenia na świecie. A jeśli to za mało, to jeszcze jest edycja kolekcjonerska.

Diablo III jest na ustach prawie wszystkich i zastanawiam się czy jest jeszcze ktoś kto myśli trzeźwo i obiektywnie. Bo o tej grze nie słyszałem niczego złego, a wokół niej szum przypomina otwarcie igrzysk olimpijskich. Ba, co ja mówię - raczej nikt nie myśli teraz o jakiś igrzyskach, skoro premiera prawdopodobnie najdroższej gry wideo świata jest tuż, tuż.


Pomimo wielkiego hype'u wersji beta, zasiadłem spokojnie, wierząc w solidność jaką obdarza swoje produkcje Blizzard, ale również byłem przekonany, że to nie będzie nic odkrywczego. Bądź co bądź przyznam, że towarzyszyła mi ciekawość bo należę do tych osób co nie grały w żadną część Diablo, dlatego też mój opis będzie mógł być wskazówką nie tylko dla fanów, ale również dla tych, którzy są zainteresowani wkroczeniem w gry typu Hack'n'Slash oraz tych, którzy chcą wreszcie poznać gry Blizzarda.

Nie muszę wspominać chyba, że w betę grało 300 000 tysięcy graczy - to strasznie dużo jak na skromny urywek rozgrywki. Mogliśmy uzyskać zaledwie trzynasty poziom, a jest to mało, zważywszy że awansuje się tu bardzo szybko i trudno  przetestować w tej grze wszystkie jej mechanizmy. Pierwszym co rzuca się w oczy oprócz oprawy wizualnej to tryb kooperacji dla czterech graczy - przypuszczam, że to jedna z największych zalet tej produkcji. Obecnie mało jaka gra z tym trybem nie przynosi frajdy, zaś tutaj na pewno ten tryb musi być filarem. Przyznam, że granie samemu i zabijanie tabunów przeciwników (w dodatku nie towarzyszy temu cel w postaci dobrze napisanej historii) może znudzić po dłuższym graniu. Co innego jest ze znajomymi i dlatego zaliczam to jako pierwszy plus.

Byłem zaskoczony - spodziewałem się, że nie sprawi mi przyjemności taki styl rozgrywki, po czym... przeszedłem betę dwa razy. Graczy znajdywałem szybko, więc nie było problemów z graniem w samotności. W dodatku Blizzard dał opcję konstruowania własnego herbu w postaci flagi - dzięki temu możemy kliknąć na daną flagę innego kompana aby znaleźć się tam gdzie on obecnie jest. 
 
Fabularnie, gra niestety zapowiada się jak jej poprzednicy, ale być może swój pazur pokaże w finalnej wersji. Kolejnymi wadami nie do pominięcia, są lagi. Nie wiem czy twórcy rozgrywek sieciowych StarCraft naprawią je, bo nie zdarzają się tylko sporadycznie lecz z właściwą częstotliwością. Na szczęście z tym nie miałem problemów, bo gra była bardzo prosta czego nie zaliczam jako wady, wiedząc o zapewnieniach twórców, że szykują naprawdę wymagające poziomy trudności. Więc jeśli nadal lagi będą zdarzać się, to niejedną osobę grającą na poziomie "Koszmar" lub na "Inferno", rozwścieczy taki stan rzeczy. 

Walka w Diablo III prawie nic się nie zmieniła - nadal polega na systemie Hack'n'Slash (w skrócie - klikanie myszką non-stop jeśli chcemy pokonać wroga). Przypuszczam, że jedynie drobne zmiany w mechanizmach rozgrywki zostały wprowadzone, ale nie spodziewałbym się rewolucji. Po wersji beta wnioskuję, że twórcy są wierni pierwowzorowi, co ucieszy z pewnością fanów. Przedmiotów i skrytek jest tu co niemiara - turyści będą w swoim pamiątkowym żywiole. Choć okazuje się, że system kowalstwa daje nam przedmioty znacznie lepsze od tych, które możemy znaleźć, to nie znaczy to, że szukanie jest zbędne, bo potrzebujemy wpierw składników aby uzyskać taki przedmiot.

System rozwoju postaci nie jest oparty o drzewka. Skille odblokowują się same i zamiast kolejnych poziomów zdolności, pojawiają się runy umiejętności. Gracze nie muszą się bać o poświęcenie jakieś cechy na rzecz innej, bo nasz mnich wcale nie musi posiadać tylko umiejętności typowych dla niego. Mamy możliwość w każdej chwili zmienienia naszej klasy. Nie dosłownie, lecz tak aby nasza postać znalazła zastosowanie w sytuacjach, które wymagają pozyskania umiejętności innych klas.

Rozgrywka głównie sprowadza się do przeszukiwania lochów, krypt i innych mrocznych miejsc. Zahaczanie o miasto raczej ograniczy się do kilku razy. Specjalnie nie ma dużego nagromadzenia dialogów a tym bardziej - dylematów moralnych. Z zabitych potworów wypadają przedmioty oraz pieniądze, które dość szybko zbieramy i mamy na co wydawać. Wszystko to oczywiście będzie miało znaczenie na wyższych poziomach. Z pewnością już wszyscy fani to wiedzą, ale powiem, że losowy respawn przeciwników działa dobrze. Z jednej strony to zaleta, bo w trakcie gry będzie na czym nabijać punkty doświadczenia, nie wchodząc jeszcze do tych trudniejszych etapów. Z drugiej strony: respawn w takich tytułach jak Call of Duty czy Far Cry 2, doprowadzał do irytacji (co nie musi mieć miejsca także i tu).

Oprawa wizualna prezentuje się malowniczo gdy kamera jest wysoko, zaś gdy robimy zbliżenie, dostrzegamy rozmazane piksele. Lokacje są mało urozmaicone i brak tu czegoś nienamacalnego, czym jest atmosfera jakiej nie brakowało w wyżej wymienionych tytułach. Gra wcale nie musi być nudna, jak bywa przy widoku izometrycznym. Niedoskonałość oprawy graficznej może uratować atmosfera, która napędza immersję, choć obawiam się, że może tego zabraknąć w Diablo III.

Technologicznie Diablo III to tech demo lat 90-tych. Może równie dobrze konkurować z dawnymi klasykami z tamtego okresu, a kto by wygrał - trudno orzec. Przymykając oko na engine graficzny, wadą jest jak na razie jej kod optymalizacji. Co prawda ilość klatek sięgała powyżej stu, ale gra potrafi raptownie stracić płynność, gdy na ekranie jest duże zagęszczenie efektów magicznych i przeciwników. Nie wiem co tak obciąża, skoro nie ma wysokiej rozdzielczości tekstur (przecież Battlefield 3 ma znacznie więcej efektów przy dużo dokładniejszych detalach i w nim nie spadała tak płynność).

Dużo lepiej jest z udźwiękowieniem, które ratuje odbiór gry, wznosząc intensywniejszy nastrój. Nie ogranicza się ono do huków, ale również pojawia się tam gdzie powinno. Choć brakuje większych eksperymentów, które być może ukażą się w finalnej w wersji. Muzycznie nie usłyszałem niczego nadzwyczajnego i mam nadzieje, że muzyka nie będzie inwazyjna tak, że znudzimy się nią po dłuższym słuchaniu.

Dochodzimy do podsumowania w którym należałoby również przypomnieć, za co właściwie tak polubioną tę serię. Diablo było pierwszym Hack'n'Slashem i jej wkład w gry wideo był niemały, ale z kolei nie była to ambitna produkcja ani w kwestii scenariusza, ani w - świata. Przypuszczam, że świat Fallouta jest znacznie ciekawszy. W dodatku nie brakuje gier, które rozpoczęły dany gatunek (choćby Thief: The Dark Project o którego kontynuacji nie mówi się tak intensywnie jak o Diablo). Niewątpliwie Battle.net miał ogromny wpływ na kult tej gry. Stała się ona takim małym MMO w którego gra się i po dziś.

Wersja beta nie zapowiada rewelacyjnej gry i nie mówię tu o jej klasycznym schemacie bo liczę na to, że wizualnie będzie tak samo interesująca jak dwuwymiarowy Baldur's Gate czy Fallout. Tak czy inaczej: beta zdała test w kwestii grywalności, kooperacji, oraz systemu craftingu i zapowiada grę dobrę (7\10). Udźwiękowienie wygląda na 7/10, Oprawa wizualna - 5/10. Oczywiście, te oceny mogą ulec zmianie wraz z wyjściem pełnej wersji bo brana była pod uwagę tylko beta.

Z jednej strony i tak nie zapowiada się na świetny scenariusz czy muzykę. Z drugiej zaś strony, kontynuacja jest bardzo zbliżona do swych poprzedników i może cały numer właśnie na tym polega. Jeśli więc tego oczekują fani po tej grze to mogą być spokojni. Co prawda nie ma PVP, ale twórcy zapewniają, że dadzą go w darmowym patchu. Umówmy się jednak, że tytuł bez cech wspomnianych powyżej nie jest grą na 10 a to co ujrzałem w wersji beta, zapowiada  zaledwie dobrą produkcję, co oczywiście może ulec zmianie po premierze na lepszy.   



Oceń materiał:

Komentarze 15
Sortuj po: Nowe | od poczatku dyskusji
  • Konrad787 Konrad787 1336139262000 2012-05-04

    Gdyby gra nie spodobałaby się mi to bym starał się obiektywnie wskazać zalety i jej wady.

    Czy Konrad787 gada z sensem?
  • Redjevel Redjevel 1336125226000 2012-05-04

    ciachanie przyjemne, grafika troszeczkę rozczarowaniem.... brak mroczności wszystko takie brązowe

    Czy Redjevel gada z sensem?
  • 666gonzo666 666gonzo666 1335981078000 2012-05-02

    toby był jednym z niewielu niezadowolonych użytkowników. Co za problem? Ma prawo do takiej opinii.

    Czy 666gonzo666 gada z sensem?
  • $user.name 1335966387000 2012-05-02

    "To było jedno z moich pierwszych zetknięć z grami typu H&S i dość pozytywne"

    Nie dość, że nie grał wcześniejsze wersje Diablo, to dopiero zaczyna z h&s O.o. To tak jakby w jakieś firmie dać nowemu pracownikowi obsługę największego kontrahenta w tej firmie.

    666gonzo666 tak, zgadza się - osoba ta powinna przynajmniej wiedzieć co to Kid Icarus i NES. Najlepiej dać samochodówkę recenzować grę osobie, która uwielbia fps'y a nienawidzi samochodówek. A co by było gdyby Kontradowi w ogóle nie spodobało się Diablo III i h&s? W ogóle tekst by się nie pojawił czy też byłby tu same bluzgi???

    Czy gada z sensem?
  • 666gonzo666 666gonzo666 1335957239000 2012-05-02

    ludzie...Marudzicie. To jakby wymagać od oceniających nowe Kid Icarus: Uprising doskonałego znania Kid Icarus z NES-a i Kid Icarus: Of Myths and Monsters z Gameboya (swoją drogą fajne gry).

    Czy 666gonzo666 gada z sensem?
  • Konrad787 Konrad787 1335953268000 2012-05-02

    Poza tym Diablo III wypada jak na razie pozytywnie i dobrze, że opisałem wersje beta, bo znany będzie punkt widzenia osoby, która nie grała w poprzednie części co też może być wskazówką dla pozostałych co w niego nie grali, a są ciekawi jako to jest gra.

    Czy Konrad787 gada z sensem?
  • Konrad787 Konrad787 1335952999000 2012-05-02

    Opierałem się na tym co słyszałem również. interesuje się grami wideo do takiego stopnia, że w te które nie gram to o nich czytam dużo i staram się je mimo to przetestować. Nie relacjonowałbym Diablo III gdybym nie zagrał w wersje beta i przy tym nie wiedział o nim nic.

    Czy Konrad787 gada z sensem?
  • $user.name 1335950463000 2012-05-02

    jak mozna znac mechanizmy gry nie grajac w zadna z jej poprzednich czesci, a cala swoja wiedze opierac na becie?

    Czy gada z sensem?
  • Konrad787 Konrad787 1335948892000 2012-05-02

    Co do respawnu przeciwników, wcale nie miał miejsca tylko wyłącznie po ponownym uruchomieniu rozgrywki, lecz każdy powrót do miasta przyczyniał się do ich powrotu- przynajmniej w tej wersji beta tak było. Awansuje się szybko co jest prawdą i nie miałem możliwości sprawdzenia czy potem będzie inaczej ponieważ postać swoją można było rozwijać tylko do poziomu trzynastego. Zaznaczam jeszcze raz była opisywana tylko wersja beta i to co widziałem w niej. Co nie oznacza, że wersja finalna nie pokarze więcej. Co prawda nie grałem w poprzednie części tym bardziej tekst może być wskazówką dla tych co nigdy nie grali w Diablo dlatego też zwróciłem uwagę na podstawowe znane wszystkim cechy. Większość mechanizmów tej gry znałem już dawno przed wypuszczeniem wersji beta, więc wiem na czym one polegały i w praktyce zobaczyłem jaką frajdę przynoszą po niektóre. I jeszcze jedno co do respawnu przeciwników w Codzie to dobrze wiem jak przebiegał, bo przeszedłem wszystkie części :). Co do Far Cry 2 to on nie znikał nigdy. Za każdym razem gdy wracaliśmy przeciwnicy witali nas ci sami. Dopiero Ubisoft w części trzeciej zapewnia, że usunął respawn, ale to już temat na inną grę. Pozdrawiam.

    Czy Konrad787 gada z sensem?
  • Bigos Bigos 1335947471000 2012-05-02

    Zgadzam się z przedmówcami. Ktoś kto nie grał w poprzednie Diablo nie powinien zabierać się za opisywanie Diablo 3. Tekst zawiera mnóstwo błędów, zarówno językowych jak i merytorycznych.
    - z tego co wiem, to w CoDzie przeciwnicy respawnowalli się do momentu, aż gracz nie poszedł dalej. W Diablo nigdy tak nie było i nigdy tak nie będzie. Pomijam fakt, że nie wspomniałeś o losowo generowanych lochach (a gdybyś grał w poprzednie Diablo to byś wiedział, że w D3 jest poważna wada, bo otwarte przestrzenie nie generują się losowo jak w poprzednikach), ale mogłeś napisać, że respawn przeciwników następuje tylko i wyłącznie po ponownym uruchomieniu rozgrywki. I jest to standard w Diablo, trzeba na czymś grindować.
    - "Małe MMO". Już w samym MMO siedzi słowo "Massive", więc coś co jest masywne nie może być małe...
    - "awansuje się tu bardzo szybyko". Tak, jak w każdym hack'n'slashu pierwsze poziomy nabija się z łatwością. Od 10 już nie idzie tak łatwo, a jakbyś grał w poprzednie Diablo to byś wiedział, że nabijanie wyższych poziomów będzie katorgą.
    - "W dodatku Blizzard dał opcję konstruowania własnego herbu w postaci flagi - dzięki temu możemy kliknąć na daną flagę innego kompana aby znaleźć się tam gdzie on obecnie jest." Taka konstrukcja zdania świadczy, że ponieważ możemy konstruować własny herb, to każdy gracz może się za jego pomocą przenieść w nasze miejsce. A jest odrobinę inaczej. Tworzenie własnego herbu, którego elementy odblokowuje się za pomocą achievementów, służy tylko i wyłącznie do personalizacji. Gdyby nie dało się konstruować herbu, to flagi dla każdego byłyby takie same, ale nadal by działały jak trzeba. Blizzard wprowadził mechanizm flag, żeby gracze nie błagali siebie nawzajem o Town Portale, tylko błyskawicznie mogli się znaleźć w akcji.

    Ogólnie mam wrażenie jakbyś nie rozumiał większości mechanizmów, które tutaj zastosowano. Z resztą, po dwukrotnym przejściu bety nie powinno się pisać zapowiedzi.

    Czy Bigos gada z sensem?
  • $user.name 1335946558000 2012-05-02

    PS.
    Warto zwrócić uwagę jak Diablo 3 jest promowane - WALKA, WALKA i jeszcze raz WALKA. Blizz prezentuje nam zwiastuny, w których opowiada o skillach, sposobach mordowania wrogów - nic o wciągającej skomplikowanej fabule, o majestatycznych miastach jakie odwiedźmy i npcach. Mimo to ów klimat serii jest w tych zwiastunach zachowany - dzięki narracji, stylistyce i genialnym przerywnikom filmowym.

    Czy gada z sensem?
  • $user.name 1335945395000 2012-05-02

    @Konrad787
    Żadna z części Diablo nie posiadała skomplikowanego scenariusza i żadna nie dawała nam możliwości wyboru. Co nie znaczy, że scenariusz był zły. Cała seria opiera się na banalnym motywie walki sił dobra i zła, a jej zaletą nie jest głębia tej opowieści, a klimat jaki udało sę Blizzardowi stworzyć.
    Dosłownie miesiąc temu ukończyłem po raz kolejny Diablo i Diablo II (obie PL). Jest tam jeszcze mnie fabuły, a to co zostaje podano w dużo bardziej ascetycznej formie, mimo to czujemy cel naszej misji, klimat jest wszechobecny, a przyjemność z gry wciąż bardzo duża.
    Jeżeli nie masz ochoty na Granie w poprzednie części polecam zakupić sobie książkę "Book of Cain" - pełny opis uniwersum Diablo (powstanie świata, postacie, fabuła itd.)
    PS.
    Śmiem sądzić, że jeśli chodzi o ten gatunek gier to Diablo i tak wybija się ponad resztę - przykład Titan Quest - to dopiero było siermiężne dziadostwo (w każdym akcie ten sam boss na końcu ...).

    Czy gada z sensem?
  • Konrad787 Konrad787 1335910369000 2012-05-02

    To było jedno z moich pierwszych zetknięć z grami typu H&S i dość pozytywne. Gra mi się spodobała i liczę, że wersja finalna będzie dużo ciekawsza. Każdy kto grał tak jak ja w wersje beta zgodzi się z pewnością z wadami i zaletami tutaj wypisanymi przeze mnie. Rozumiem, że to nie Baldur's Gate, ale jednak uważam, że powinno się zaznaczyć fakt, że scenariuszowo gra nie trzyma wysokiego poziomu. Co nie oznacza, że w finalnej wersji gra nie zaskoczy bo być może akurat w miarę ciekawy scenariusz posiadać będzie. Po za tym tekst jest również wskazówką dla tych co nigdy nie grali w grę Diablo. Pozdrawiam

    Czy Konrad787 gada z sensem?
  • $user.name 1335907985000 2012-05-01

    "Rozgrywka głównie sprowadza się do przeszukiwania lochów, krypt i innych mrocznych miejsc. Zahaczanie o miasto raczej ograniczy się do kilku razy. Specjalnie nie ma dużego nagromadzenia dialogów a tym bardziej - dylematów moralnych. Z zabitych potworów wypadają przedmioty oraz pieniądze, które dość szybko zbieramy i mamy na co wydawać."
    WTF?!
    Kto to w ogóle oddał to publikacji?
    To jest Diablo, a nie Baldurs Gates...

    Czy gada z sensem?
  • $user.name 1335897628000 2012-05-01

    Cóż, widać że tekst pisała osoba, która nie lubi gier h&s (co jest pierwszą wadą przy recenzjach). Po drugie lagi... Jezu człowieku, serwery stoją w Ameryce. W dniu premiery będą europejskie serwery.

    Czy gada z sensem?

Newsy

Najlepsze gry

The Elder Scrolls V: Skyrim

gatunek: RPG
Data polskiej premiery
11 listopad 2011

1. Drakensang: The River of Time RPG

Dodatek do staroszkolnego cRPG w niemieckim stylu.

2. Amnesia: The Dark Descent Przygoda

Ambitny projekt, wielkie nadzieje, zapewne kiepska sprzedaż.

3. Dead Rising 2 Akcja/Arcade

Masowa rozwałka zombiaków po raz drugi.

4. Mafia 2 Akcja/Arcade

Sequel świetnego sandboksa w gangsterskich klimatach.

5. Sid Meier's Civilization V Strategia

Piąty raz turowo podbijemy świat.

6. StarCraft II: Wings of Liberty Strategia

Powtórka z rozrywki w stylu Blizzard.

1. Dead Rising 2 Akcja/Arcade

Masowa rozwałka zombiaków po raz drugi.

2. Guitar Hero: Warriors of Rock Akcja/Arcade

Najmocniejsze muzycznie Guitar Hero w historii serii.

3. Kane & Lynch 2: Dog Days Akcja/Arcade

Psychol i ponurak powracają nadzy i skąpani we krwi.

4. Mafia 2 Akcja/Arcade

Sequel świetnego sandboksa w gangsterskich klimatach.

5. Super Street Fighter IV Akcja/Arcade

Rozszerzenie podstawowej wersji Street Fighter IV to nowi zawodnicy, areny ...

6. Tom Clancy's H.A.W.X. 2 Akcja/Arcade , Symulator

Dogfighty i epickie powietrzne batalie spod znaku kropek.

1. Demon's Souls Akcja/Arcade , RPG

Genialny klasyczny hack&slash po japońsku.

2. Guitar Hero: Warriors of Rock Akcja/Arcade

Najmocniejsze muzycznie Guitar Hero w historii serii.

3. Ratchet & Clank Future: A Crack in Time Akcja/Arcade

Kolejna odsłona zwariowanej gierki dla starych i młodych.

4. Yakuza 3 Akcja/Arcade , Przygoda

Kolejna odsłona sagi o japońskiej mafii.

5. Tom Clancy's H.A.W.X. 2 Akcja/Arcade , Symulator

Dogfighty i epickie powietrzne batalie spod znaku kropek.

6. Mafia 2 Akcja/Arcade

Sequel świetnego sandboksa w gangsterskich klimatach.

1. N.O.V.A. Akcja/Arcade

Wyobraźcie sobie Halo, ale na iPhone.

2. Dungeon Hunter Akcja/Arcade , RPG

Diablo w wersji Gameloftu.

3. Plants vs. Zombies Strategia

Tower defense z zombiakami w roli głównej.

4. Hero of Sparta II Akcja/Arcade

Druga część przygód xeroboja Kratosa.

5. Street Fighter IV Akcja/Arcade

Mobilna wersja najlepszego mordobicia ostatnich lat.

6. Spore Creatures Akcja/Arcade

Spore Creatures, takie jakie znamy z DSa.

Gaminator.tv

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka