Gaminator. Gry online.

graj lub zgiń
Szukaj

Jesteś tutaj pierwszy raz. Bardzo nam miło. Zarejestruj się, aby zyskać dostęp do największej bazy video o grach, możliwości wrzucania swoich treści, a także do systemu podpowiadania gier – Game Connect.

Logowanie

Zamknij Wyślij uwagę
 

Gothic 3: The Beginning (Mobile)

Lubię to! 5

Premiera Świat - 8 luty 2008

Ocena użytkowników: dobra

22 osób chce zagrać w tą grę

miejsce w rankingu: n.a.

PEGI 16 Przemoc

Deweloper: Handy Games Wydawca: Handy Games

 

Gatunek: Akcja/Arcade, RPG Cechy gry: FPP, TPP

Tematyka: Fantasy, Rozgrywka: Singleplayer

Moja ocena: 1 2 3 4 5

 

grasz?
close

Game market

zgłoś tę grę

Na tę platformę mamy: 9 screenów, 8 video, 1 recenzji, 6 newsów,

Gothic w telefonie? Nie może być...

[ zobacz inne recenzje 1 ]
Najlepsza recenzja dodana przez Doombek Doombek
Gothic - kultowa seria. Dla wielu gra idealna - przykład tego jak powinno się robić gry. Seria, która zbierała same najwyższe noty. Seria od początku wierna swojej platformie, czyli blaszakowi. Co więc skłoniło wydawcę gry, firmę JoWooD, do małego romansu z developerem gier mobilnych Handy Games, czego efektem stał się opisywany Gothic 3 The Beginning?

Pierwsze informacje o mobilnej odsłonie Gothica, pojawiły się w połowie zeszłego roku. Wstępne screeny, szczątkowe informacje i wersja alpha, którą udało mi się zdobyć, nie napawały optymizmem. Co więcej - zapowiadał się następny średniak. Było to co najmniej dziwne, bo zarówno Handy Games, jak i JoWooD nie szczędziły pieniędzy na promocję. Na początku grudnia zorganizowano wielką impezę w Wiedniu, mającą na celu pokazanie finalnej wersji gry oraz wkupienie się w łaski recenzentów. Co z tego wyszło? Przekonajcie się sami...

Akcja gry ma miejsce, na 140 lat przed wydarzeniami przedstawionymi w pierwszej odsłonie serii. Wcielamy się w postać Xardasa, któremu pewnej nocy objawia się duch Buthomara. Każe nam odnaleźć czterech wybrańców, którzy pomogą Ci - tradycyjnie - w przywróceniu magicznych mocy, z powrotem na wyspę Khorinis. Kim jest Buthomar, gdzie leży wyspa Khorinis i czemu to akurat nas wybrali, a nie chłopaka, mieszkającego dom dalej - na to odpowiedzi nie znalazłem. Pomimo tego, iż fabuła do najgłębszych nie należy, to po kilkuanstu minutach wciąga, nawet takiego antyfana RPG jak mnie, za co należy się duży plus.

Gra RPG wydana na telefony komórkowe musi być dopracowana w najdrobniejszych szczegółach. Tu nie ma miejsca na długie loadingi, na rzuty kostką w celu wylosowania jakiegoś dodatku, przydługie rozmowy z NPC, czy inne zabiegi stosowane w grach na PC/Konsole, mające na celu wydłużenie czasu gry. Nie ma też miejsca na checkpointy czy save pointy, pojawiające się co pół godziny. Na komórce nie gra się w domu, wygodnie siedząc na kanapie, tylko w plenerze. Autobus, metro, uczelnia, kolejka w Carrefourze - tu najczęściej spotkamy ludzi, pykających na telefonie. Całe szczęście, że developer też to dostrzegł i dopracował grę właśnie pod kątem krótkich partyjek. Wiązało się to z pewnymi uproszczeniami, jak np: brak możliwości przydzielania punktów doświadczenia, czy opisanie przedmiotów tylko 3 cechami. Może to przeszkadzać prawdziwym RPG-owcom, takim z krwi i kości, ale pamiętajcie - to komórka, i niecałe 500kb kodu!

Jak wygląda sama gra? Nie odbiega od standardów ustalonych przez Gameloft czy nawet przez poprzednie produkcje Handy Games. Ładna grafika 2D, dopracowane sterowanie, brak niewidzialnych ścian (wow, w końcu!), możliwość interakcji z każdą napotkaną osobą (35 w całej grze), walki w czasie rzeczywistym. Ciekawie rozwiązano rozmowy, ponieważ wybieramy jedną z 3 odpowiedzi, co wiąże się z dalszymi wydarzeniami w grze. Około 50 zadań, misje poboczne, mini gry. Losowe walki, które możemy ominąć, jeśli nie mamy na to ochoty, lub po prostu nam się śpieszy.

Producent bardzo chwalił się ścieżką dźwiękową, która podobno zawiera utwory z oryginalnego Gothica. Jest to prawdą, jednak nie porównujmy pięknych utworów w formacie mp3, do pobrzękiwania telefonu w rytm pliczku MIDI. Fani serii się ucieszą, zaś pozostali i tak pewnie wyłączą dźwięk po kilku minutach grania.

Opisałem grę praktycznie w samych superlatywach, ale jednak coś musiało nie wypalić (jako że nie ma gier idealnych). Największą i chyba jedyną bolączką gry są walki. Praktycznie nie ma znaczenia czy mamy 1. poziom, czy najwyższy - 30 - czy mamy najmocniejszy pancerz, czy najsłabszy - wynik walki i tak będzie losowy. Czasami można nawet stać w miejscu i pokonać przeciwnika. Nie jest to może coś, co odrzuci od gry - trzeba się z tym przemęczyć te kilka godzin gry. Jest szansa, że zostanie to poprawione w następnej wersji gry, gdyż zostało to już zgłoszone developerowi.

Handy Games przyzwyczaiło nas już do wysokiego poziomu swoich produkcji. Ich największa seria pt. Townsmen osiągnęła niewiarygodny sukces marketingowy i wydaje mi się, że taka sama przyszłość czeka Gothica. Odwalili kawał dobrej roboty, zapomnieli trochę o walkach, ale efekt końcowy zasługuje na mocną 9.

Podobała Ci się recenzja? Jeśli tak kliknij "graj"

recenzja dodana przez: Doombek Doombek który uważa że gra ma takie plusy i minusy

+ Plusy

+  grafika
+ dźwięk
+ gothic w komórce
+ rozbudowanie

Minusy

  walki

dlatego Doombek
ocenia tę grę na:

9

Grafika 90%

Dźwięk 80%

Gameplay 90%

Ocena wszystkich
recenzentów

9.0

Grafika 90%

Dźwięk 80%

Gameplay 90%

[ + dodaj screen ]

konki: Nordmar (Mobile)

konki: W Domciu :) (Mobile)

konki: Atak Bandyty (Mobile)

konki: Przed Bramą (Mobile)

Postacie [9]

Generał Lee
Varant
Xardas
Magowie Ognia
Milten
Bezimienny
Magowie Wody
Angar
  • Nazwa: Angar
  • Typ: Osoba
Diego
  • Nazwa: Diego
  • Typ: Osoba
Przejmij panowanie nad grą

Teraz

Użytkownicy, którzy lubią tę grę:

Gaminator.tv

Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka